Noua guvernare dar si parlamentul s-au implicat masiv in proiecte de legi privind modul in care se vor obtine carnetele de soferi, in taxele care vor trebui platite atat de soferi cat si de cei care vor dori sa se inscrie in cadrul unui examen auto dar si in siguranta generala a traficului rutier din Romania. Modificarile au in general un impact pozitiv dar exista si un aspect mai putin favorabil datorita modului in care unele modificari au fost si vor fi implementate.

Cea mai asteptata noutate o reprezinta taxele si in special eliminarea unora dintre ele, atat privind inmatricularile de autoturisme cat si taxele de inscriere in cadrul unui examen auto si de sustinere al acestuia. Astfel, se vor elima de 1 Februarie 2017 urmatoarele taxe:

  • – Taxa de examinare pentru permisul auto pentru autovehiculele din categoriile si subcategoriile A, A1, B, B1 si B+E, taxa care s-a ridicat la valoarea de 6 lei dar si pentru C1, Tr, D, D1, CE, DE, C1E, D1E, Tb si TV in valoare de 28 lei.
  • – De asemenea, cei care au permisul anulat dar si persoanele care au picat de 3 ori la examenul auto, pot respira usurati deoarece taxa de 84 de lei a fost si ea anulata.
  • – Taxa de inmatriculare permanenta sau temporara pentru autovehicule si remorci cu masa totala maxima autorizata de pana la 3.500 kg in valoare de 145 respectiv 60 de lei a fost si aceasta scoasa.

Scoaterea acestor taxe reprezinta o veste extrem de buna pentru actualii si viitorii soferi dar nu neaparat datorita sumelor de bani economisite dar pentru eliminarea birocratiei, al timpului petrecut la Posta Romana si asteptarea cu orele pentru a plati aceste taxe de examinare, inscriere sau inmatriculare.

O alta taxa extreme de importanta care a fost scoasa este taxa de timbru sau de mediu, care a generat la data de 1 Februarie , cozi infernale in Pipera la DRPCIV, in ciuda eforturilor institutiei de a suplimenta numarul de functionari publici pentru departamentul de inmatriculari. Nu in ultimul rand, DRPCIV a efectuat imbunatatiri in cadrul sistemului inca din anul 2016, existand posibilitatea de a face rezervari online pentru inmatricularidar a si pus la dispozitie in cadrul institutiei un sistem automatizat de emitere pe baza de bonuri pentru inscriere la examenele auto, lucru care a redus considerabil timpul de asteptare. De asemenea, cei care trec de examenul teoretic se pot inscrie in cadrul calculatorului de la care au sustinut examenul si pentru examenul practic, eliminand astfel, un alt timp pierdut la alte chisee din cadrul institutiei.

Poate cea mai mare noutate o reprezinta modul in care va fi obtinut permisul de conducere. Proiectul privind siguranta circulatiei pe drumurile publice care exista in dezbare publica inca de la finalul anului 2016 a fost depus la camera deputatilor si se pare ca se bucura de o mare sustinere din partea deputatilor dar si al senatorilor, lucru care va duce destul de sigur la aproparea si implementarea sa probabil in urmatoarele 2 luni. Proiectul face referire la cresterea sigurantei in trafic si este un principiu initiat de Uniunea Europeana pentru toate statele membre. Astfel, pe langa reguli mult mai stricte privind comportamentul in trafic, noii soferi vor sustine 4 metode de examinare: teoretic, poligon si traseu atat pe timpul zilei cat si al noptii. De precizat ca cei care se vor inscrie la scoala de soferi pana cand proiectul va intra in vigoare nu vor beneficia de noua legislatie, deci vor fi scutiti de cele 4 moduri de examinare. Problema la care nu s-au gandit deputatii o reprezinta lipsa poligoanelor din Bucuresti, care sunt in numar redus iar cele existente sunt intr-o stare deplorabila. Proiectul de lege pare sa fie o initiativa care nu a fost examinata in detaliu, unde instructorilor sau scolilor de soferi nu le-a fost ceruta parerea si care poate duce atat la preturi cel putin duble privind costul scolilor de soferi dar si la o catastrofa datorita starea poligoanelor.

In cele din urma, soferii vor plati de 1 Februarie 2017 mai multi bani pe amenzi, deoarece punctual de amenda a crescut si el. Conduceti cu prudenta!